Tanzimat'ın 2.döneminde tiyatro ders notu | Öğretimhane - Öğretimhane

Tanzimat’ın 2.döneminde tiyatro ders notu

Tanzimat’ın 2. Döneminde Tiyatro

Tiyatro 2. dönemde işlevini tamamen yitirmiş artık okunmak için oyunlar yazılmaya başlanmıştır.
İstibdat döneminin başlamasıyla toplumsal konulardan uzaklaşan yazarlar şiirde olduğu gibi tiyatroda da bu konulara değinmemişlerdir.
Uzun tiradlar, telaffuzu zor yabancı sözcükler de oynanmayı engelleyen özelliklerdendir.

Teknik bakımdan 1. döneme nazaran daha iyi eserler yazılmıştır.

2. dönemde “sanat için sanat” anlayışı hâkim olduğu için tiyatro eserlerinde de bu anlayış etkili olmuş ve sadece konular değil dil de farklılık olmuş halktan uzaklaşılmıştır.

– Bu dönemdeki en önemli isim Abdülhak Hâmid Tarhan’dır. Oyunları sahne tekniğine uygun değildir. Okunmak için yazılmıştır. Oyunlarında olağanüstü olaylara yer verir. Tiplerinde aşırı özellikler üzerinde durur. Konuşmalarda süslü anlatımlara yer verir.Yirmi civarında oyunu olan Abdülhak Hâmit bu oyunlarında milli, tarihî, felsefî, egzotik konulara yer vermiştir. Oyunlarından bazıları:

“Finten”,
“İçli Kız”,
“Duhter-i Hindû”,
”Sabr u Sebat”,
”Nesteren”,
“Macera-yı Aşk”
“Tezerl” ,
“Eşber”,
“İlhan”
“Turhan”,
“Hakan”

– 2. dönemin tiyatro alanında bir başka yazarı Recaizâde Mahmud Ekrem’dir.”Afife “Anjelik”, Komedi türünde başarılı oyunu “Çok Bilen Çok Yanılır”, ”Vuslat” Yazar Chateaubriand’ın romanından çevirerek yazdığı oyun “Atala”tiyatro eserleridir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ